Էդուարդ ՀԱՐԵՆՑ («Ինտերմեդիա ջրերից» գրքից)

Չնայած

Օրը թաց է, ինչպես մի դուռ,
որով
ինձնից քեզ եմ մտնում`
մեջքով
դարձած աղմուկի դեմ,-
եկեղեցուց դուրս գալու պես…

Հույսի սկիհներն, ինձնով հարբած,
սայթաքում են ծաղկիս ետև,
և շյուղ առ շյուղ
խոնարհվում է մեջքս պայծառ`
շեմիդ անդեմ ածանցներին…

Եվ դու հանկարծ…
չնայելով դու տեսնում ես,
որ ես քեզնից փուլ եմ գալիս,
ու ձեռքերդ չկան,
որոնք
պիտի մեջքս ընդգրկեին…

Ձեռքերդ մնացել են եկեղեցում
աղոթելու`
ինձ գրկելու ըղձականով…


***
Եվ անունիդ մեջ
ժամ առ ժամ մաշվող օրերիդ
երկչոտ
ստվերները թաց`
քեզնից գունաթափ,
ինչպես մեղքիդ մեջ բույրերի ռոնդոն,-
վարդից մինչ կեսօր
ինձ են զբոսնում անփարատելի`
քո նախավերջին
բառից ճղոտված հրեշտակի պես…

Բայց դու աղոթի՛ր բույրերս հանկարծ…


***
Մաշկային շնչարգելությանս պահերին
սպիտակ թղթի մաշկից եմ
օգտվում:

Փայտը չգրված բանաստեղծություններ է
հիշում իմ մասին:

Քեզ մոռանալիս փնտրում եմ ծառդ…


***
Լուսնի անկյունը բարդ է
ու պայծառ`
դողէրոցքի պես…

Գիշերը գետ է`
աստղի երանգից կո՜ւյր շարահյուսվող…

Հյուսքերից կախված`
կոտորակվում է երկինքը վարդգես`
շուրթից արտածվող աստծո
դողի պես…

Սուր կատատոնիա` յոթ թռչուններով…

Ժամերը թռչնիդ փոշոտումներն են`
ծաղկիս երազում…

Դու նորից
չես եկել սիրտս,
զի այն կողպել ես անվանդ տառով…

Թռչնիս անկյան տակ
արցունքը դուռ է…

Ես քեզնից ներս եմ,
դու քեզնից չկաս…

***
Ես բառում եմ քո ներսում,
հրեշտակդ
ղողանջում է ափիս մեջ:

Դու մահանում ես
ինձանից,
ես հարություն եմ առնում:

Ո՞ւմ մոտ մնացին
գրպանները ծակ`
լեցուն վարդերով անելանելի…


***
Երազանքից հետո
երբեմն և`
արթնանալ:

Վերադառնալ այնտեղ,
որտեղ
դու չե՛ս եղել…


***
Սեր

Կյանքիս 30 լուսայգերի
միջով
ծաղիկ առ ծաղիկ
բոլոր մեղքերս թողած`
մինչև ժամանեցի,
նա արդեն հեռացել էր`
թողնելով Ընթրիքի սեղանը…

Ու ես
մինչև երեկ դեպի ներս էի
ծիծաղում բառերը`
որպես
հոգեմետ ձկներ…

Պարզվեց` 33-ը շատ էր…

***

Ստվերների թատրոն

Մնջախաղի պյուռոս-քամին
պարանոցով նոկտյուրն է
տաշում
սլացիկ մեղքիդ ձկնաթելերից…

Հանկարծ կկուն փոխարկվում է
փայտփորիկի
ու համբույրիդ արծաթ ժամերն է
քչփորում
կոպերիս վրա…

Միջօրեականներիս ճաքերի միջով
անվանում եմ քեզ:

Եղունգներիս ծայրերին
խալե  բույրեր են
պայթում կլոր,
                         կլոր,
                                  կլոր,
                                         ինչպես ծափեր…


Զարթնի

– Հոպա՛ր,– ասում է Միլենան
իր առաջին բառը`
հիշելով, երևի,
ձայնիս ուղղությամբ իր
հրեշտակի աչքը`
իր անվան պահի մեջ…

– Հոպա՛ր, զարթնի՛,– ասում է Միլենան
փոքր-ինչ անհանգիստ`
հիշելով, երևի,
իր Աստծուց աճած ինդիգո մատներ,
որոնցով պետք էր
որոշել Լույսի տեղանքը
հաջորդ երազից առաջ…

– Հոպա՛ր, հագի՛,– ասում է Միլենան`
հագուստներս հատ-հատ
բերելով անկողնուս մոտ.
հիշելով, երևի,
քնի ներսից տեսած`
երազներիս մեջ իմ
Աստծո մերկությունը…

– Հոպա՛ր ջան,– ասում է Միլենան
գլուխս գրկած`
հիշելով, երևի,
իր երազի մեջ իմ
Աստծո տխրությունը…

– Հոպարը ո՞ւր ա,– կանչեց Միլենան
լուսաբացից առաջ`
բացելով աչքերը,
որոնք արթնացել էին
երազի մեջ…
ո՞ւմ Աստծո…

***
Պոեզիան մի աստիճան է,
որը ի՛նքն է
ինձ բարձրանում
ներքև
մեղքի հրվանդանից:

Իմ և հորս միջև
հոսում է Հարցի երաժշտությունը,
որի ջրերում
մահից լողանում են բառերը`
մորեմերկ, ինչպես աղոթքս վանքում…


***
Տունն եմ նախընտրում նրբանցքից մինչև:

Եվ ահա մի օր
Ասակի նեղլիկ դռների միջից 
մորեմերկ սրտով
ես ցած նետվեցի:
Ոտքի ելա և մաշկիս փոխարեն
ձա՛յնս թափ տվի աշխարհի փոշուց…

Ու նախընտրական (ո՞ւմ) մեղքի
կոպը դեռ շոյելով
գեղեցիկ`
ես քայլում եմ աններելի պոեզիա…

Ու քայլվածքիս մեջ տողեր կան, որոնք
միայն սե՛րն է, որ պիտի գա` մեկնի
դեպի երջանիկ թարթիչը մահվան…


***
Թանաքագույնը
երկյուղի սքանչացումն է
սառը լանդշաֆտներով
գիշերվա,
որի թիկունքից հայտնվում է
անակնկալ մի ձեռք`
անմեղության ու դավաճանության միջև:

Ո՞ւմ թղթերի վրա են մատնահետքերը
պսպղացող 12-ից հետո:

Օդը դողում է`
ինչպես ծալազարդ գիշերազգեստը
կասկածի:

Պետք է սպասել լուսաբացի
մերկությանը…

Խաչակնքի՛ր, Թռչո՛ւն:


Օխրա դո-մաժոր

Գիշերվա անշտապ արմատներն ի վեր
կլոր-կլոր մոտենում է
վաղորդայնի նշանադրությունը, 
որ բաժանվում է
ծաղկի եռանկյուն վարսանդի միջև,
ուր աղն ուտում է ձկան կմախքը`
ձկնորսի լյարդում:
                                        
Մուգ ջրերի
թախծի միջից մահանում է
ենթագիտակցությունը Ավագ
ուրբաթների:

Դռների առջև
մերկանում եմ ես ինձանից,
և իմ ձայնից մնում է

Հիսուսի ոճով մի ստորագրություն`
այգի ցողերին…

***
Ես չեմ,
չեմ հիշում,
քանզի
երբևէ չեմ մոռանա
պատերազմի օրերը թանկ,
երբ մենք` չունևոր, և չկար ոչինչ,
կամ կա՛ր Ոչինչը: Բայց Քրիստո՛սը կար
(երանի էին այն օրերը մեզ):

Հայրս պաշտում էր թզի մուրաբան:

Հոգով էին մենք, հագուստ չունեինք
(մութ տարիներ էին, փողը չէր երևում):

Տրիկոտաժում էր աշխատում հայրս:
Ամեն օր գործից նա տուն էր գալիս`
բեռնված թզի կիլոգրամներով,
որոնցից մայրս ջինջ մուրաբա էր
եփում քաղցրահամ կրակի վրա
(անլույս օրեր էին, քաղաքում ջուր չկար):

Ջուրը զոհվել էր, և մայրս թզի
մուրաբայով էր
ջրում մեր այգու`
իր լույսն աճեցնոց թփերը վարդի,
որի թերթերը նա չորացնում էր`
թեյախմության համար իմ վաղվա…


Տասնմեկերորդ պատվիրան

Երբ Սերը բաց ես թողել ձեռքիցդ,
ծափահարի´ր
հոգուդ «տկարությանը»:
Եվ ի ներումն Լույսի, որ թռավ
թարթիչներիցդ,-
ծափահարի´ր` ափդ այտիդ,
որից պոկեցիր բույրերի սրինգը:
Սրի´նգն ապտակիր

Մի ձեռքը նույնպես ծափ է տալիս:


***
Միակ որտեղդ
քո անվան տխրությունն է,
որի ընդմիջով
դու կատարվում ես`
զվարթորեն թաց,
մոռացության պերճ արվարձանիդ շուրջ,-
դեպի ծաղիկը`
մահվան նրբանցքից.
միակ ճանապարհորդը`
քո վերաբերյալ:

Դու մոտենում ես, նրան չես տեսնում,
նա տենդի միջից կռահում է քեզ,
որ դու քո լույսի փոշին ջանաս իր
վարսանդից դեպի…

Բայց դու նրան չես ճանաչում,
ինչո՞ւ:

«Ինչո՛ւ»-ն ճանաչիր…

***
Սերը անկարելի քերականություն է: –

Կարողացի՛ր սերտել
Երբեք-ի խոնարհումները`
սերտաճած,
տխրության պայծառ ծառերի նման,
Սահմանից այնկողմ,-
քեզնից նավարկող
քո բոլոր ներքին բայեղանակներին…



Գիրքը կարող եք ձեռք բերել այստեղ


Комментариев нет:

Отправить комментарий

ԲԼՈԳԻ ԱՋԱԿԻՑ

Կարդացեք նաև