Դա է ճշմարիտ լույսը,
Որ լուսավորում է ամեն մարդու
Հովհաննես,
1:9
Տյառնընդառաջ:
Նշանակում է Տիրոջն ընդառաջ` կապված Սիմեոն ծերունու` Տիրոջն ընդառաջ գնալու հետ: Ժողովուրդն
անվանում է Տրնդեզ(Տեր ընդ ձեզ):
Հրեական սովորթւոթյան համաձայն` առաջնեկ
արու զավակը, երբ դառնում էր 40 օրական, պետք է նվիրաբերվեր տաճարին ու դառնար քահանա:
Երբ քահանայության իրավունք տրվեց Ղևիի սերունդներին, ծեսը պահպանվեց, բայցև գառ, այծ
կամ ոչխար, տատրակ կամ աղավնի նվիրաբերելով` իրենց որդուն հետ էին վերցնում: Քրիստոսն
էլ հենց 40 օրական դարձավ, համաձայն ընդունված սովորության, ծնողները`Հովսեփը և Մարիամը,
նվիրաբերեցին տաճարին, որտեղ գտնվում էր Աստծո կամոք, Սիմեոն ծերունին:
Սիմեոն ծերունին, տեսնելով փոքրիկ Փրկչին, դիմեց
Աստծուն.
-
“Հիմա,
ով Տեր, արձակիր քո ծառային խաղաղությամբ քո
խոսքի համեմատ, քանի որ իմ աչքերը տեսան քո փրկությունը, որ բոլոր ժողովուրդների համար
պատրաստեցիր, հեթանոսներին լուսավորելու լույսը և Իսրայելի փառքը”: (Ղուկաս, 2:29)
Քրիստոսի ծնունդը և մկրտությունը նշվում է հունվարի
6-ին, իսկ 40 օր լրանում է փետրվարի 13-ին: Այդ օրը սովորություն կա խարույկ վառելու:
Խարույկի շուրջը պտտվում են, և երբ բոցը ցածրանում է, սկսում են կրակի վրայով թռչել`
իբր մաքրագործվելու և ծնունդը նվիրագործելու համար: եկեղեցում օրհնված մոմից վառած
կրակը նորապսակների համար իրենց ընտանիքների օջախը վառ լինելու` ընտանիքի հարատևման
խորհուրդն ունի:
Ծեսը լույսի մի յուրօրինակ տոնախմբություն է, որը Սիմեոն
ծերունու` Քրիստոսին տված Լույս անվանման խորհուրդն ունի:
Տոնակատարությունը սկսվում է փետրվարի 13-ի երեկոյան
և տևում մինչև փետրվարի 14-ը:
Տյառնընդառաջի
օրը կրակ վառելու արարողությունը ունի հեթանոսական ծագում:
Նվիրված էր Տիր կամ Միհր աստծուն:
Սրբուհի Մարիամ, անապական տաճար,
Եվ կենսատու էության ծնող և մայր,
Օրհնյալ ես դու կանանց մեջ,
Բերկրյալ տիրամայր և կույս:
Սահակդուխտ
Սյունեցի
Հատվածը «Հայագիտարան» գրքից
Комментариев нет:
Отправить комментарий